DaRi pENgaLamaN KiTa bELAJar ........uTk MeNGhArgAi ErtI SeBUaH kEhiDuPaN







Monday, November 4

salam maal hijrah 1435
tanpa pengorbanan Rasulullah dan para shbt
Islam mungkin takkan ada sekarang ni
seringkali tertanya pada diri
apa yg aku dh sumbangkn utk Islam
kadang-kadang rasa malu dgn org yg baru kenal Islam
tapi dia dh buat mcm-mcm utk Islam
adakah aku ni sekadar Islam pada ic atau
adakah aku ni sekadar belajar tapi takde praktikal atau 
adakah aku sekadar mengikut org utk ungkapkn Islam tu tanpa aku fahami maksudnya
aku buntu dgn diri aku sendiri
ibarat selama ni aku hidup tanpa tahu matlamat hidup aku sendiri
mungkinkah krn aku sendiri yg tak mahu memahaminya atau
mungkinkah krn keadaan sekeliling yg penuh kepuraan yg menjadikn aku begini atau
mungkinkah aku sendiri yg meletakkan diri ni dlm kepuraan
aku perlu cari jawapan utk semua ni sblm terlambat

No comments:

Post a Comment