DaRi pENgaLamaN KiTa bELAJar ........uTk MeNGhArgAi ErtI SeBUaH kEhiDuPaN







Tuesday, May 21

sekadar hiasankah???

hari yg ditunggu bakal menjelang tiba
sekarng pon tgh sibuk mengemas...takut ade barang yg tertinggal pulak...dahla jauh klu nak mengulang pon..

ari nie aq baru abis buat medical check up...ambik darah smpi 4 bks test tube tu...dua kali cucuk...
byk sgt prosedurnya...sambil menunggu giliran dkt klinik gigi tu...terlihat satu poster yg berbunyi 5S...salah satu S tu adalah senyum...tapi...seperasan aku la...doktor yg uruskan aku tadi...semuanya muka mcm nak mkn org je..aku taula penat nak layan patient...tapi rsenya x salah sedekah senyuman...nie la salah satu etika yg kebanyakn doktor terlps pndg...mgkn bnda nie bole jadi salah satu faktor kenapa org x suka pegi hospital @ klinik...sbb org takut dkt doktor dan nurse yg muka mcm singa kelaparan yg menuggu mangsa utk dibaham...dah la patient tu takut memikirkn segala kemungkinan yg bakal berlaku(aku salah seorg dari kelompok tu)...mne tahu dgn senyuman tu bole mengurang sedikit gundah di hati ni...

tapi aku x kata semua doktor dan nurse mcm tu...ade je yg mmg murah dlm memberikan senyuman...doktor dan nurse mcm nie la yg kita patut bagi anugerah kat dyeorang...aku rse kerajaan kena buat anugerah doktor dan nurse penyayang kat setiap hospital dan klinik...agaknya baru semua doktor dan nurse nak senyum kot kalau ade anugerah mcm nie...barula org sng hati nak buat check up kat hospital @ klinik...pegi hospital @ klinik tiap ari pon sanggup...eh...jgn pegi tiap hari...nnti berlaku lambakan patient pulak...haha..

ok la..kpd sahabat2 aku yg nak jd doktor @ nurse @ ape pekerjaan sekali pon...ringankan la mulut anda dgn memberi senyuman kpd sesiapa pon yg korang jumpa nnti...itu adalah lebih baik...bukan kah Allah menyukai mereka yg menyenangkan org lain...

fikirkan la dan selamat beramal....


No comments:

Post a Comment